Returer

Önskar du returnera en produkt?

Om du är en privatkonsument har du lagstadgad ångerrätt och kan avbryta köpet av dina produkter inom 14 dagar efter mottagandet. Du kan göra detta helt enkelt genom att returnera varorna till oss inom denna period eller genom att meddela vårt kundtjänstteam att du vill returnera en produkt inom en 14-dagars period, i så fall har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan till oss.

Varorna måste returneras oskadade och i oöppnad originalförpackning. Vid ånger är returfrakten i regel på kundens egen bekostnad. Om produkten har levererats defekt står Medisol däremot i allmänhet för returfrakten.

Hur man returnerar en produkt

  • Kontakta vår kundtjänst för att informera dem om orsaken till din retur.
  • Fyll i returformuläret som kundtjänst kommer att skicka till dig, och placera det i paketet med din retur.
  • Skicka ditt paket till oss, vi rekommenderar att du skickar med ett spårningsnummer för större och dyrare artiklar.
  • Spara fraktkvittot (om tillämpligt) för att spåra ditt paket.
  • När vi tagit emot paketet får du en bekräftelse via e-post.
  • När produkten klarat vår kvalitetskontroll får du en återbetalning. Detta sker inom 14 dagar från det att vi mottagit returen.
  • Ersättning görs med samma betalningsmetod som du använde för att betala. I vissa fall kan vi alternativt istället fråga om dina bankkontouppgifter i IBAN-format så att vi kan returnera beloppet till ditt bankkonto.

Fel eller skadad vara mottagen?

Om du har fått en felaktig eller skadad vara, kontakta alltid vår kundtjänst så ordnar vi returfrakten till vår kostnad. För andra frågor angående returfrakt, vänligen kontakta vårt kundtjänstteam. De hjälper dig gärna.

Vår returadress är:
Medisol BV Ref. (referensnummer kommer att tillhandahållas av vårt kundtjänstteam)
Mercuriusweg 12,
4382 NC Vlissingen
Nederländerna

Företagskunder

Observera att ovanstående är reglerna för privatkunder. Andra regler gäller för företagskunder. I de flesta fall hanterar vi förstås gärna returer på grund av ånger eller felköp på liknande sätt även för företagskunder, men det kan finnas undantag, till exempel gällande beställningsvaror införskaffade specifikt för en företagskunds behov.